Jaarlijks gebruiken meer dan 14.000 zakelijke reizigers, via hun werkgever, een jaarabonnement in het Openbaar Vervoer in Amsterdam. GVB faciliteert en verzorgt al deze jaarabonnementen. De verwerking van deze zakelijke jaarabonnmenten dient zo efficient en effectief mogelijk uitgevoerd te worden. De werkgever wenst geen extra werk en de werknemer wil zo makkelijk en snel mogelijk te kunnen reizen.

IncheckenOV

Geboden oplossing

Klantenservice en ICT van GVB hebben met de komst van de OVChipkaart in 2006 aan DBIC gevraagd het toenmalige jaarabonnementen systeem geschikt te maken voor de OV Chipkaart. DBIC had met dit systeem al reeds enkele jaren ervaring. Samen met Klantenservice en ICT zijn de systeem eisen opgesteld en verwerkt in een backoffice systeem en een web based front office systeem voor reizigers en werkgevers.

Resultaat

Het systeem is inmiddels al meer dan tien jaar onafgebroken in gebruik naar volle tevredenheid van zowel de klanten van GVB als GVB zelf. Door gerichte persoonlijke aandacht van de DBIC consultants wordt het systeem up to date gehouden.

Toekomst

Het jaarabonnemnenten systeem biedt alle functionaliteit die noodzakelijk is om dagelijks een goede dienstverlening te kunnen blijven leveren door GVB.